پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

روند برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی مشهد و خراسان رضوی سرعت گرفته است | انتخابات ۵۸ صنف برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۱۱۲۱
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
روند برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی مشهد و خراسان رضوی سرعت گرفته است | انتخابات ۵۸ صنف برگزار شد + فیلم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از سال ۱۴۰۰ و به ویژه در سال ۱۴۰۱ فرایند برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها مجددا سرعت گرفت و دستگاه‌های نظارتی نیز همراهی لازم را با این موضوع داشتند. در حال حاضر انتخابات ۵۸ اتحادیه در مشهد انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیررضا رجبی امروز، چهار تیرماه، در همایش بزرگداشت روز اصناف که در هتل میثاق ملل برگزار شد، اظهار کرد: اول تیر روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن است. از همین رو ۲ سه سال است که اول تا دهم تیر دهه تولید و تجارت نام گرفته تا توجه جامعه را به تلاش‌هایی که در زنجیره تولید تا عرضه و مصرف انجام می‌شود، جلب نماییم.

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه یکپارچه از اطلاعات و دانش و در نهایت ارائه خدمات شفاف به مردم برای نهاد صنعت، معدن و تجارت مهم است، عنوان کرد: این مهم انجام نخواهد شد مگر در بستر سامانه‌های به‌روز. یکی از سامانه‌هایی که چند سالی است استفاده می‌شود و با استقرار دولت توسعه آن سیزدهم سرعت گرفته، سامانه جامع تجارت است. در نتیجه استفاده از این سامانه برخی واحد‌های تولیدی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۹۰ درصد شفافیت دارند.

رجبی افزود: یکی از مسائلی که شفافیت را تقویت می‌کند، شبکه توزیع خرد یا اصناف است. انتظار داریم همه فعالان صنفی به شبکه شفافیت بپیوندند، زیرا چنین موضوعی بسترساز شکل‌گیری یک اقتصاد سالم برای همه ما خواهد بود که قطعا از قاچاق جلوگیری می‌کند. امیدواریم این فرایند با سرعت بیشتری طی شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: چند سالی به دلیل شیوع کرونا انتخابات اتحادیه‌ها به تعویق افتاده بود. از سال ۱۴۰۰ و به ویژه در سال ۱۴۰۱ فرایند برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها مجددا سرعت گرفت و دستگاه‌های نظارتی نیز همراهی لازم را با این موضوع داشتند. در حال حاضر انتخابات ۲۸۲ اتحادیه و اتاق اصناف در ایران برگزار شده که ۵۸ مورد آن مربوط به مشهد بوده که به لحاظ آماری کم‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون‌های نظارتی اتاق اصناف مسائل با اجرای به‌موقع ضوابط داخلی اصناف موجب شده‌اند که دستور کار عقب‌مانده نداشته باشیم، تصریح کرد: تنظیم بازار یکی از فعالیت‌های اساسی مربوط به اصناف است. در همین راستا جلسات ستاد تنظیم بازار در استان و شهرستان‌ها در حال برگزاری است. همچنین در حال حاضر توزیع کالابرگ الکترونیک در دستور کار قرار گرفته و پایه انجام آن فروشگاه‌های عمده‌فروش و بخش‌های صنفی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار سامانه رصد اشتغال با کد ملی به ثبت رسید. از ۱۱۵ هزار اشتغالی که سال گذشته ثبت شد، ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفرشان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت به میزان ۴۵ درصد بودند. تحقق و ثبت این تعداد ایجاد اشتغال را امسال نیز با قدرت و قوت ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ارتباط سامانه مجوز‌های کسب‌وکار توسط سامانه جدید اصناف برقرار شده است. البته مشکلاتی در این زمینه وجود داشت، اما به زودی رفع می‌شود. با این سامانه ثبت مجوز واحد‌های صنفی آسان‌تر خواهد شد و نظارت‌ها باید بعد از اعطای مجوز اتفاق بیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->